Januari 22 2019 05:39:18
Navigatie
RSS feeds
Nieuws
Forum
Advertenties
Downloads
Weblinks
Rss Readers
Als u geen Rss lezer heeft zijn er veel opties. We hebben er n voor u geselecteerd:

Feedreader

Website-statistic
Bezoekers laatste week:
0
0
0
0
0
0
1
Wo Do Vr Za Zo Ma
Di

Bezoeken Clicks
Vandaag: 1 163

© diphputz
Onderwerp bekijken
Gambia Prikbord » Kletspraat » Kletspraat
 Onderwerp afdrukken
Zin en onzin over "the Smiling Coast"
j@ck
Op sommige andere fora wordt Gambia steeds meer aangemerkt als een soort cowboyland van de president.
Deze voorstelling van zaken wordt ingegeven door mensen die het land willen zien veranderen in een staat waar westerse normen en waarden worden gehanteerd en geen rekening houden met de normen en waarden, geloofssituatie, maar ook de cultuur en temperaturen die er heersen.
Helaas geven ze hiermee naar mijn mening de gang van zaken weer die niet klopt.
Natuurlijk gaan er zaken verkeerd in dit land.
Ik zou haast zeggen waar niet?
En ja, het is een dictatuur.
En ja, er is corruptie.

Maar, de mensen leven, indien ze zich houden aan de opgestelde regels (wet) in een vrij stabiele en redelijk leefbare situatie.

En ja er vluchten Gambianen naar het vrije westen.
Ze zien allemaal hoe wij op vakantie gaan in hun land, kunnen betalen wat zij nooit kunnen,
zoals een drankje nuttigen voor de prijs waar zij een hele dag voor moeten werken.
Een baan hebben die zij, ondanks hun soms best goede opleiding, nooit zullen krijgen,
kleding dragen wat voor hen niet mogelijk is, behalve dan als ze tweedehands op de markt liggen of door die gekke toubabs gewoon gegeven worden.
Ze willen ook die mooie Nikie's hebben en een mooie telefoon.
En ze maken aan den lijve mee hoe makkelijk het geld gegeven wordt aan hen.
Dan moet het daar wel een walhalla zijn waar het geld aan de bomen groeit.

En daar willen ze dan ook wel naar toe.
Degenen die hen zijn voorgegaan kunnen niet afgaan voor hun familie en vrienden, door te zeggen dat het toch minder is dan hij of zij verwacht had.
Dat je in een opvangkamp komt als je de overtocht overleeft en je het al haalt en dat ze na jaren nog steeds een paria zijn in het westen.
Ze nog steeds geen auto hebben en geen cent hebben.

Velen worden er (te) ruimschoots geholpen door mensen uit de westerse wereld en je ziet langzaam toch verandering in het voordeel van het land.
Let wel, het gaat langzaam. Maar wat kan je anders verwachten in een land dat lang gekoloniseerd is, waar je als je hard werkte, en dus je kop boven het maaiveld uitstak, vanaf dat moment altijd zo hard moest werken.
En dat voor bijna niets.

Gambia is een arm ontwikkelingslandwaar men weinig heeft en geleerd heeft om van de toeristen te leven door vriendelijk, meegaand, en hartelijk te zijn.
Op die manier kan je heel veel krijgen van die gekke blanken die je zelfs een auto geven als je maar heel aardig voor ze bent.
En dan heb je de "Smiling Coast". Het handelsmerk van Gambia.

http://www.wheels4africa.nl
soral
hallo jack,

Helemaal eens met jou, ik ben het andere prikbord zat met alle politieke diaspora csinos en roberten, ik ga daar afscheid van nemen op mijn eigen wijze en ga me concentreren op deze site.

We spreken elkaar, groet soral de afscheider

j@ck
Vandaag las ik in ONE WORLD dat Gambia op de DERDE plaats staat van landen waar de meeste bootvluchtelingen vandaan komen. Dit na Syrie en Afganistan.
SCHRIKBAREND!!!!
Als ik dat dan lees, dan wil ik toch de vele goedgevigen die Gambia bezoeken dit als teken tot nadenken meegeven.
Gambia is geen oorlogsgebied! Gambia is geen land waar je groot gevaar loopt. Natuurlijk is het een arm land waar veel nog moet gebeuren, maar voor Afrikaanse begrippen een redelijk veilig land.
Als iedereen die daar allerlei mensen helpen zich een bedenken wat die mensen NODIG hebben om toch een voor daar goed leven te hebben, dus niet naar westerse maatstaven!!
Als we met zn allen eens beginnen op te houden met het sinterklaas spelen. (doe ik ondanks mijn witte baard ook niet)
Als je wilt helpen doe dat gerust! Maar niet in de geest van het er maar inpompen voor je eigen goede gevoel!
Weet dat een gezin met een inkomen van 30 of 40 euro, maar vaak veel minder, heel normaal is. Dan weet je ook dat als je een fooi geeft van 5 euro, je veel te veel geeft.
Je helpt de mensen meer door eens iets minder af te dingen op de vraagprijs van iets, dan tot op de bodem te gaan.
Als je dan toch iets voor de mensen daar wilt doen, steun dan een bestaand project waar ze allemaal iets aan hebben.
Dat is minder spectaculair, maar veel beter voor de mensen.
We hebben er met zn allen voor gezorgd dat de hele Gambiaanse cultuur is verworden tot een bedel en graai cultuur.

Hele families sponsoren een jong familid om naar Europa te gaan omdat het niet anders kan dan dat hier het geld aan de bomen groeit want anders geef je niet zoveel weg. Dus ze willen er ook wel een graantje van meepikken.
Want als je geld hebt dan geef je ook altijd geld aan je familie.

Nee.... dit is geen PVV bericht.
Mail me gerust als je het er mee eens bent en op een andere manier wilt helpen. Want helpen is goed, maar de vernieling in helpen NIET!

http://www.wheels4africa.nl
Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Lid worden?

» Klik hier «

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
You must login to post a message.

j@ck
22-09-2017 12:54
Ondertussen zijn de prijzen weer verhoogd naar 179,99 enkele reis

j@ck
04-08-2017 10:02
k in maart zijn deze prijzen er nog. Dus doe je voordeel!

j@ck
06-07-2017 16:39
k in januari en februari voor 149,99 enkele reis v.a Brussel. en....Boven 60 jaar goedkoop treinen in Belgie. (6,20)

j@ck
19-06-2017 21:12
prijzen zijn ondertussen verhoogd naar 149,99 enkele reis.

j@ck
15-06-2017 11:24
Jan harley zie nieuwe aanbiedingen

janharley
09-06-2017 17:02
hoi j@ck, wanneer in december en welke operator

j@ck
20-05-2017 13:16
219,-heen en terug in december!!

Administrator
04-03-2017 08:32
Gambiaprikbord.nl heeft vanaf 1 maart 2017 een SSL certificaat. Vanaf nu staat er HTTPS inplaats van HTTP maar ook met WWW en zonder WWW en de domeinnamen senegalprikbord.nl
en senegambia.nl Grin

j@ck
20-02-2017 11:29
help Wheels4Africa met de volgende ambulance

ad@ma
30-01-2017 18:44
Ga weer naar Gambia en geef in plaats van allerlei "rommel" GELD om ze er weer bovenop te helpen.